Leerkracht-coach

Als leerkracht-coach werk ik, samen met AnnaKarina ter Horst, op verschillende scholen om leerkrachten te ondersteunen in het geven van proces-gerichte didactiek.

Als leerkracht-coach werk ik, samen met AnnaKarina ter Horst, op verschillende scholen om leerkrachten te ondersteunen in het geven van proces-gerichte didactiek. Onderwerpen die naar voren (kunnen) komen:

Het bedenken van een thema

inspiratie vinden (kunstenaar, kunstwerk, technieken, etc)

technieken voor in de klas

het bedenken van een betekenisvolle opdracht

doelen formuleren

leerlingen ondersteunen tijdens het werkproces

evaluatie van het werkproces en het product

 

We vinden het hierbij heel belangrijk dat de leerkrachten hetzelfde proces ondergaan als de leerlingen. Dus niet voordoen en nadoen, maar de leerkracht gaat gelijk zelf aan de slag. Door middel van coachings-gesprekken samen met andere leerkrachten (uit dezelfde bouw, maar dat hoeft niet perse), ontdekken de leerkrachten zelf waar hun krachten zitten en leren ze deze te ontwikkelen. Door onze ervaring van brede blik (alles kan immers in je eigen atelier) te combineren met de meer praktische blik van de leerkracht ontstaat een fijne samenwerking waarbij de leerkracht wordt uitgedaagd uit zijn of haar veilige ruimte te stappen.

 

Categorie├źn